18/05/2018 από ΚΑΨΑΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 0 Σχόλια
Τι να Προσέξεις σε Ένα Μεταχειρισμένο Αυτοκίνητο;
Η αγορά αυτοκινήτου τα χρόνια της κρίσης έχει επηρεαστεί, όπως και κάθε άλλη αγορά άλλωστε, και αυτό είχε ως συνέπεια την ¨στροφή¨ των εν δυνάμει αγοραστών προς στην επιλογή του μεταχειρισμένου.Η επιλογή ενός όμως καλού μεταχειρισμένου δεν είναι εύκολη υπόθεση και απαιτεί χρόνο, αλλά και εμπειρία ώστε να αποφύγουμε τις παγίδες που κρύβονται και που πολλές φορές καταλήγει σε ¨Βατερλό¨ αφού δεν είναι λίγα τα ¨κακά¨ μεταχειρισμένα που κυκλοφορούν στην αγορά.
Η αγορά αυτοκινήτου τα χρόνια της κρίσης έχει επηρεαστεί, όπως και κάθε άλλη αγορά άλλωστε, και αυτό είχε ως συνέπεια την ¨στροφή¨ των εν δυνάμει αγοραστών προς στην επιλογή του μεταχειρισμένου.
Η επιλογή ενός όμως καλού μεταχειρισμένου δεν είναι εύκολη υπόθεση και απαιτεί χρόνο, αλλά και εμπειρία ώστε να αποφύγουμε τις παγίδες που κρύβονται και που πολλές φορές καταλήγει σε ¨Βατερλό¨ αφού δεν είναι λίγα τα ¨κακά¨ μεταχειρισμένα που κυκλοφορούν στην αγορά.
Καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό, μηχανικό αυτοκινήτου εν προκειμένω, ο οποίος θα ελέγξει διεξοδικά το όχημα. Αν όμως αυτό δεν είναι δυνατό ή επιθυμείτε πριν από αυτό να κάνετε κι εσείς έλεγχο, παρακάτω θα σας πούμε τι πρέπει να προσέξετε σε ένα μεταχειρισμένο όχημα.
Ξεκινώντας
-Αρχικά φροντίζουμε να έχουμε χρόνο για τον έλεγχο και εμείς αλλά και ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου ώστε να εξετάσετε απρόσκοπτα και χωρίς πίεση.
-Φροντίζουμε να είναι μέρα και αν είναι δυνατόν με ηλιοφάνεια διότι μόνο έτσι θα είμαστε σε θέση να παρατηρήσουμε χρωματικές διαφορές στο αμάξωμα.
-Φροντίζουμε να παρκάρουμε σε χώρο που δεν εμποδίζουμε και μπορούμε να κάνουμε τον έλεγχο απρόσκοπτα και με ασφάλεια.
-Θα ήταν καλό να έχετε καθορίσει στο μυαλό σας ένα πλάνο ελέγχου (όπως το παρακάτω) ώστε να μην ¨χαθείτε¨ και να αξιοποιείστε τον χρόνο σας.
Έγγραφα αυτοκινήτου
Αρχικά πρέπει να ελέγξετε τα έγγραφα του αυτοκινήτου.
-Βρείτε το ταμπελάκι στο όχημα που αναφέρει τον αριθ. πλαισίου και αντιπαραβάλετε το με αυτό που γράφει η Άδεια, να είναι ευκρινές και να μην είναι ¨πειραγμένο¨.
-Ελέγξτε την χρονολογία του μοντέλου και βεβαιωθείτε ότι η ημερομηνία που βλέπετε είναι η ημερομηνία 1ης κυκλοφορίας και όχι εισαγωγής στην Ελλάδα (για την περίπτωση που είναι εισαγωγής).
-Ελέγξτε τα έγγραφα των τελών κυκλοφορίας και φυσικά του ΚΤΕΟ που πρέπει να είναι σε ισχύ.
-Ελέγξτε το βιβλίο service . Πρέπει να είναι ενημερωμένο και να φέρει σφραγίδες του συνεργείου ή της αντιπροσωπίας που έχει εκτελέσει εργασίες στο αυτοκίνητο. Οτιδήποτε αναφέρεται στο βιβλίο service χωρίς να υπάρχει η ανάλογη σφραγίδα θεωρήστε ότι είναι ως μη γενόμενο!
Αντιπαραβάλετε τον χιλιομετρητή με τα γενόμενα service και ελέγξτε σε σχέση με τις προγραμματισμένες εργασίες που προβλέπει ο κατασκευαστής!
Μπορείτε όμως να υπολογίσετε τα πιθανά χλμ. του αυτοκινήτου έχοντας ως “μπούσουλα” περίπου 15.000χλμ/έτος, κάποια ένδειξη πολύ μακριά από αυτό θα πρέπει να σας κινεί υποψίες.
Εξωτερική κατάσταση
Η πρώτη αίσθηση που θα μας δώσει το υποψήφιο προς αγορά όχημα δεν είναι πάντα και αυτή που περιγράφει την πραγματική του κατάσταση. Ωστόσο ένα καθαρό και περιποιημένο αυτοκίνητο κατά την παρουσίαση μας δείχνει αν μη τι άλλο ότι δεν ότι δεν προσπαθεί ο ιδιοκτήτης του να μας κρύψει πράγματα.
Ελέγχουμε διεξοδικά ξεκινώντας από τις τυχούσες χρωματικές διαφορές που μπορεί να υπάρχουν σε τμήματα του αυτοκινήτου και οι οποίες μαρτυρούν επισκευή μετά από ατύχημα. Σε αυτό μπορεί να σας βοηθήσει και η αφή αφού περνώντας το χέρι μας και ¨χαϊδεύοντας¨ τις επιφάνειες μπορούμε να εντοπίσουμε την διαφορετική υφή στο χρώμα μιας και η επαναβαφή σχεδόν πάντα αφήνει τέτοιου είδους ¨σήματα¨.
Κατόπιν ελέγχουμε κατά το άνοιγμα και το κλείσιμο των πορτών να μην παρατηρούμε ανωμαλίες ή κομπιάσματα και με κλειστές πόρτες ελέγχουμε τους αρμούς (τις αποστάσεις μεταξύ του τελειώματος της πόρτας με το αμάξωμα) και που πρέπει να είναι ίδιες στις δύο πλευρές. Διαφορετικές αποστάσεις μαρτυρούν επισκευή.
Το ίδιο κάνουμε (έλεγχο αρμών) και με το καπό του χώρου του κινητήρα αλλά και του χώρου αποσκευών.
Ελέγχουμε το εσωτερικό του χώρου αποσκευών (κάτω από την μοκέτα) τον χώρο του κινητήρα και τα τμήματα εσωτερικά των πορτών , για διαφορές στις κολλήσεις μεταξύ των δύο πλευρών, όπως διαφορετικούς χρωματισμούς επάνω τους, κόλλες, διαφορετικές ή ¨δουλεμένες¨ βίδες μεταξύ των συνδέσεων διαφορετικών τμημάτων του αμαξώματος κ.λπ. καθώς όλα τα παραπάνω δηλώνουν επισκευές μερικές εκ των οποίων μπορεί να είναι πολύ σοβαρές!
Εσωτερική κατάσταση
Στον εσωτερικό χώρο ελέγχουμε τις φθορές σε καθίσματα σηκώνοντας, αν υπάρχουν, τα καλύμματα ή πλατοκαθίσματα καθώς αυτά κρύβουν τις πιθανές φθορές.
Ελέγχουμε κάτω από τα πατάκια για τυχών λεκέδες από εισροές νερών και προσπαθούμε με το χέρι μας να εντοπίσουμε υγρασίες που μπορεί να υπάρχουν είτε εξαιτίας βροχοπτώσεων είτε από πλυσίματα του αυτοκινήτου.
Ελέγχουμε αν οι φωτισμοί στο ταμπλό και όλες οι ενδείξεις των οργάνων λειτουργούν γυρίζοντας το κλειδί στη θέση 1. Αν δεν ανάψουν όλες οι ενδείξεις για μερικά δευτερόλεπτα μπορεί να έχουν αποσυνδεθεί σκόπιμα (αυτό γίνεται πολύ εύκολα) προκειμένου να μην είναι εμφανής η βλάβη. Ελέγχουμε τις εσωτερικές επενδύσεις των πορτών αλλά και του ουρανού διότι κρεμάσματα, σκισίματα, αποχρωματισμοί κ.λπ. είναι πράγματα που κοστίζουν αρκετά για να επισκευαστούν.
Κιβώτιο Ταχυτήτων
Έχοντας τον κινητήρα σε λειτουργία με το όχημα ακίνητο και πατώντας τον συμπλέκτη αλλάζουμε ταχύτητες. Οι αλλαγές πρέπει να γίνονται με σαφήνεια, χωρίς θορύβους. Αν αποτυγχάνουν οι αλλαγές είναι σημάδι φθοράς του κιβωτίου. Με κινητήρα σε λειτουργιά, με το όχημα ακίνητο και τραβηγμένο χειρόφρενο ή με πατημένο φρένο, βάζουμε 1η ταχύτητα και αφήνουμε συμπλέκτη. Αν το αυτοκίνητο δεν σβήσει ή αν δείχνει να πατινάρει τότε μάλλον θέλει αντικατάσταση σετ συμπλέκτη.
Φρένα
Η σωστή αξιολόγηση και λειτουργία των φρένων δεν μπορεί να γίνει σωστά χωρίς έλεγχο από ειδικό και μόνο με δοκιμαστική διαδρομή του οχήματος, ωστόσο αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι, (σε άδειο δρόμο και με όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις) με 30 χλμ. και ίσιο τιμόνι να πατήσετε τελείως το πεντάλ του φρένου . είτε με ABS είτε χωρίς το αυτοκίνητο θα πρέπει να ακινητοποιηθεί ικανοποιητικά και κρατώντας την ευθεία τροχιά . Αλλαγή πορείας κατά το φρενάρισμα φανερώνει ή μονόπλευρη λειτουργία που απαιτεί περεταίρω διερεύνηση. Διακεκομμένη στάση ή θόρυβος φανερώνει φθορά στις δισκόπλακες ή τα τακάκια.
Κινητήρας
Αρχικά ελέγχουμε το χώρο του κινητήρα. Θα πρέπει να είναι καθαρός, χωρίς υπολείμματα λιπαντικού ή άλλου υγρού. Κοιτάμε το έδαφος κάτω από τον κινητήρα, μετά από ολιγόλεπτη στάση μήπως υπάρχουν σημάδια από λιπαντικό ή άλλο υγρό.
Θα πρέπει να εκκινεί κανονικά με το που γυρνάμε την μίζα χωρίς καθυστέρηση.
Σε λειτουργία ακούμε για μη φυσιολογικούς θορύβους (κροτάλισμα, σφύριγμα κ.λπ.)
Επίσης θα πρέπει να λειτουργεί ομαλά και όχι ακανόνιστα ή με διακοπές.
Σύστημα διεύθυνσης
Κατά την οδήγηση (σε άδειο δρόμο και με όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις) και ενώ το τιμόνι βρίσκεται σε ίσια θέση, το όχημα θα πρέπει να κινείται ευθεία χωρίς αποκλείσεις από την πορεία του.
Αναρτήσεις
Σε συνθήκες οδήγησης (σε άδειο δρόμο και με όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις) κινούμε το τιμόνι συνεχόμενα δεξιά/αριστερά, θα πρέπει να επανέρχεται το όχημα αμέσως στη θέση του χωρίς ταλάντωση. Φροντίζουμε να περάσουμε από μικρές ή λίγο μεγαλύτερες και ακούμε για τυχών χτυπήματα των αναρτήσεων που αν υπάρχουν φανερώνουν φθορά.
Αυτοί είναι μερικοί βασικοί έλεγχοι που θα μας βοηθήσουν να αναγνωρίσουμε την κατάσταση ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Σχόλια